Credinţa
este să crezi în Dumnezeul Cel de
necuprins cu mintea, care din nimic a adus la fiinţă cerul şi pământul, marea
şi toată făptura văzută şi pe cea înţelegătoare. Această credinţă o aveau toţi
vechii Proroci şi Drepţi, de la Adam până la Hristos. După venirea lui Hristos,
credinţa este să creadă cineva în Tatăl, în Fiul şi în Sfântul Duh şi
trei ipostasuri şi în marea taină a iconomiei că Fiul şi
Cuvântul lui Dumnezeu, care este de aceeaşi fire cu Tatăl şi Ipostas al Sfintei
Treimi, fără să se despartă de Tatăl, a încăput în pântecele Fecioarei Maria
care a fost Fecioară înainte de naştere, iar după Naştere tot Fecioară a rămas
– ÅŸi S-a întrupat, asumându-Åži deplin firea omenească într-un Ipostas ÅŸi
rămânând Dumnezeu neschimbat. Åži S-a născut din Fecioara Maria ca om cu Trup –
cu două firi desăvârşite, unite fără amestecare şi fără separare. Şi cu voia
Lui a primit îngropare, fără ca Dumnezeirea Lui să se despartă nicidecum nici
de suflet, nici de trup, odată cu despărţirea pe care o aduce moartea. Apoi,
după trei zile a înviat şi după 40 de zile s-a înălţat la ceruri ca om şi stă
pe Tronul Dumnezeirii Sale slăvit şi în Trupul Lui omenesc de cetele îngereşti
împreună cu Tatăl şi cu Duhul Sfânt.
Credinta este să crezi că acestea au avut loc,
pentru ca aceia care cred în Însuşi Hristos, să se îmbrace din nou prin Hristos
cu Duhul Sfânt, de care s-a dezbrăcat Adam cel-întâi-zidit prin încălcarea
poruncii. Şi după ce se fac părtaşi Sfântului Duh, să poată săvârşi în
împreună-lucrarea Duhului ÅŸi dumnezeieÅŸtile porunci – la fel cum mai înainte
făceau SfinÅ£ii prin credinţă – ÅŸi să îl biruiască desăvârÅŸit pe diavol ÅŸi pe demonii
nevăzuţi. Pentru că, fără Duhul Sfânt, nu este cu putinţă nici să nu păcătuim,
nici să săvârşim sfintele porunci, nici să respingem stăpânirea şi puterea
demonilor care stau împotriva noastră. Credinţa este să crezi în Dumnezeu,
pentru câte a spus în toate Scripturile însuflate de El, fie binevestind cu bucurie,
fie ameninţând. Credinţa este să primeşti cele ale lui Dumnezeu, fie dogme, fie
porunci, adică să primeşti pe Duhul Sfânt. Pentru aceasta se şi numeşte fiecare
credincios, „credincios”. Credinţă este să te dăruieÅŸti lui Dumnezeu întru
totul, şi cu tot sufletul să-ţi pui doar în El toată nădejdea mântuirii.
Credinţă este să crezi că Dumnezeu poate să le facă pe toate câte sunt după
bunăvoirea bunătăţii Sale şi să cunoşti că El le făptuieşte spre folosul
nostru. Credinţă este să ai încredere în puterea de nebiruit a Dumnezeului
Atoatestăpânitor, aÅŸa încât să porunceÅŸti ÅŸi munÅ£ilor să se mute din loc –
lucru care este al celor puÅ£ini – ÅŸi munÅ£ii să se mute din loc. Åži aceia care
împlinesc acestea sunt număraÅ£i pe degete, după cum scrie: „Nu este pentru toÅ£i
credinÅ£a”. Fără credinţă neruÅŸinată în Hristos ÅŸi fără credinţă neÅŸovăielnică
în dumnezeieştile cuvinte şi fără dragoste de Dumnezeu şi de oameni venită din
conştiinţă curată, din care se naşte smerenia şi milostivirea, nu este cu
putinţă să ne mântuim.
Articol scris de dodorel62
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu